هیچ
موفقیتى در دنیاى کسب و کار دیجیتالى ، یک شبه و اتفاقى به دست نیامده
است. بلکه حاصل اندیشه خلاق ، اهتمام به کارآفرینى دیجیتالى و تعهد به کار
مداوم در فضاى دیجیتال است. صنعت یاهو در وب نیز از این مقوله مستثنى نیست
، تعهد به خلاقیت و تخصص مدارى در سایت یاهو را به عنوان یک مزیت رقابتى
موثر در گسترش قابلیت ها و مشترى مدارى یاهو نباید فراموش شود. خلاقیت
دیجیتالى و تخصص مدارى دو بال پیروز یک کسب و کار الکترونیکى اثر بخش است.
در اکثر بخش هاى این تارگاه ، از کارشناسان و متخصصان رشته هاى مختلف
استفاده شده است. به عنوان مثال در بخش کودکان ، از طراحان گرافیک سایت تا
مشاوران امور پزشکى و روان شناسى ، همه و همه در حیطه کارى خود مدرک
دانشگاهى دارند. در حقیقت، حوزه کودکان یاهو که در نشانى اینترنتى:
http://yahooligans.yahoo.com قرار دارد ، تنها مهندسان نرم افزار یا
متخصصان تولید و جمع آورى محتواهایى الکترونیکى در زمینه کودکان نیستند.
این مسئله در بخش هاى دیگر یاهو مثل بخش مالى آن:
http://finance.yahoo.com نیز با ارائه مطالب تخصصى و کارشناسى در حوزه
اقتصاد خرد و کلان و تحلیل بازارهاى مالى ، به چشم مى خورد. قطعاً زمانى
که پایگاه در جهت توسعه زیر ساخت هاى کسب و کار خود ، به استخدام و بهره
بردارى از جامعه متخصصان خاص روى مى آورد ، با احترام به شعور و آگاهى
مخاطبان خود ، آنها را به استفاده از مشاوران و سیستم کسب و کار دیجیتالى
اش سوق مى دهد.
این هدایت غیرمستقیم الکترونیکى ، رونق کسب و کار و
پیشرفت فعالیت هاى مجازى را به همراه خواهد داشت. در یک نکته ، تجارتى که
توانایى خلق نوآورانه سیستم هاى ارتباطى و اطلاعاتى متنوع در بستر
دیجیتالى داشته باشد و از آن براى برآورده کردن نیازهاى متعدد کاربران در
فرهنگ ها و زبان هاى گوناگون استفاده کند ، این بیزینس در هر جاى عالم ،
با اتکا به افرادى خلاق و متخصص ، موفق خواهد شد. رمز موفقیت یاهو عین رمز
موفقیت گوگل و آمازون و آلتاویستا است. نهایت تخصص مدارى و خلاقیت ، در
نهایت ساده سازى مسیر و بستر مربوطه ، خلاصه ادله اى است که سبب استفاده
میلیون ها کاربر از تجارت یاهو شده است.